poniedziałek , 20 Listopad 2017
Home / Zdrowe przepisy / Fasolka mung z dodatkami
fasolka mung z ryżem

Fasolka mung z dodatkami

Fasolka mung z dodatkami

Czas przygotowania: 

Czas obróbki termicznej: 

Łączny czas: 

Fasolka ta bardzo dobrze smakuje z ryżem basmati. Jest to ciekawa propozycja na podanie warzyw strączkowych.
Składniki
  • 200 g fasolki mung
  • 300 g fasolki szparagowej (kolor bez znaczenia, zimą może być mrożona)
  • 3 łodygi selera naciowego
  • 1 cebula
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 1 ząbek czosnku (nie jest niezbędny)
  • sól, pieprz
  • pół litra wywaru/rosołu
Wykonanie
  1. Fasolkę należy opłukać i moczyć w wodzie przez co najmniej 2 godziny. Ziarna fasoli mung są stosunkowo niewielkie, więc dłuższe moczenie nie jest konieczne, aczkolwiek raczej nie zaszkodzi.
  2. Seler naciowy myjemy i kroimy w nieduże kawałki ok 3 cm.
  3. Fasolkę czyścimy, odcinamy końcówki i dzielimy na pół.
  4. Cebulę i czosnek drobno kroimy.
  5. W garnku o grubym dnie rozpuszczamy masło, a następnie smażymy na nim cebulę i czosnek.
  6. Do cebuli dodajemy seler i fasolkę szparagową (o ile bierzemy fasolkę surową). Podsmażamy chwilę razem, a następnie wlewamy rosół i dodajemy fasolkę mung.
  7. Solimy i pierzymy do smaku. Dusimy na małym ogniu (ważne!) ok 20 min.
  8. Dla podkreślenia smaku można dodać do duszenia 3 łyżki białego wina.
  9. Jeśli do dania planujemy dodać fasolkę szparagową mrożoną, to dodajemy ją na 10 min przed końcem duszenia.
Oryginalny przepis pochodzi z Encyklopiedii Sztuki Kulinarnej – kuchnia wegetariańska.

o Basia Sakowska

Właścicielka i redaktor naczelna portalu ZielonyBambus.pl. Jestem zafascynowana ideą tzw. „slow life” oraz kulturą i medycyną wschodu od Uralu po Ocean Spokojny. Gdy coś mnie zainteresuje (i czas pozwoli) chwytam za pióro i piszę swoje refleksje. Lubię podróżować, odkrywać nowe miejsca, ludzi i obyczaje. Uwielbiam życie na wsi, zdrowe odżywianie, dobrą książkę, jazz i rokowe ballady. Interesuję się także psychologią. Z wykształcenia jestem informatykiem.

Zapisz się na nasz Newsletter

Twoje zdrowie i dobre, ciekawe życie jest dla Ciebie ważne? Dla nas też! Dlatego zapraszamy do naszego newslettera - śledź bieżące informacje o zdrowym jedzeniu, wypoczynku, zdrowiu i urodzie oraz ciekawych inspiracjach. Zapraszamy.

Newslettera wysyłamy nie częściej niż raz na 2 tygodnie.

Zapisuję się na Newsletter ZielonyBambus.pl (mogę się wypisać w dowolnej chwili)

FreshMail.pl